دفتر مرکزی: مشهد، جاده آسیایی مشهد/قوچان، (بلوار پیامبر اعظم ،بین پیامبر اعظم 101 و103) روبروی چاهشک برج خنک کننده فایبرگلاس پیام سرما

قیمت برج خنک کننده

قیمت برج خنک کننده

گاهی اوقات پیش می آید که خریداران برج خنک کننده با اختلاف قیمت هایی مواجه می شوند و دلیلی برای این اختلاف قیمت در ظاهر برج خنک کننده پیدا نمی کنند، تعیین قیمت برج خنک کننده به پارامترهای زیادی بستگی دارد و مهمترین آن کیفیت مواد مصرفی در برج می باشد استفاده از برندهای معتبر مواد مصرفی برای ساخت برج خنک کننده تاثیر بسزایی در کیفیت محصول و قیمت آن دارد .

برای مثال در برج های خنک کننده فایبرگلاس یکی از تاثیرگذارترین مواد مصرفی در قیمت برج خنک کننده استفاده از رزین مرغوب می باشد و در ادامه این مقاله بیشتر می خواهیم به این دست موارد اشاره کنیم.

کیفیت الکتروموتور:

یکی از موارد تاثیرگذار در قیمت گذاری استفاده از الکتروموتور مناسب با برند و کیفیت بالا می باشد و این الکتروموتورها باید دارای کلاس حفاظتی IP 55 باشد یعنی ضد رطوبت بودن الکتروموتور، چون این قطعه تماس زیادی با بخارات آب دارد. در برج های خنک کننده الکتروموتور جز قطعاتی می باشد که در صورت خرابی دارای گارانتی نمی باشد بعضا دیده شده برای پایین آوردن قیمت برج خنک کننده از الکتروموتور هایی استفاده شده که دارای کلاس حفاظتی IP 55 نمی باشند.

تاثیر پکینگ برقیمت برج خنک کننده:

کیفیت پکینگ ها باید به اندازه ای باشد که در مواجه با آب با دمای بالا که وارد برج می شود تغییر شکل ندهد این پکینگ ها عموما از جنس PVC یا PP می باشد و استفاده از مواد اولیه درجه یک هم در قیمت خود پکینگ تاثیرگذار است هم در قیمت برج خنک کننده.

در بعضی مواقع درست است که شما پول کمتری برای خرید پکینگ پرداخت می کنید ولی قطعه ای که از مواد اولیه درجه یک ساخته نشده باشد زودتر از بین خواهد رفت و باید تعویض گردد چون راندمان دستگاه کم شده و هزینه های هنگفتی را بر روی دوش شما میگذارد علاوه بر اینکه پکینگ ها دوباره باید خریداری شود ،هزینه تعویض و اورهال نیز به آن اضافه می شود. پکینگ ها در برج خنک کننده براساس متر و معیارهای خاصی انتخاب می شوند ((میتوانید برای دریافت اطلاعات بیشتر به مقاله پکینگ مراجعه و مطالعه کنید)) برای مثال در مواقعی که دمای آب از 60 درجه سانتیگراد بالاتر باشد باید جنس پکینگ ها از ppباشد که مقاومت بیشتری در برابر جنس pvc دارد انتخاب پکینگ مناسب نیز یکی از عوامل موثر در قیمت برج خنک کننده فایبرگلاس می باشد.

قیمت برج خنک کننده مکعبی و مدور:

قیمت برج خنک کننده مکعبی و مدور با یکدیگر تفاوت دارند بخاطر اینکه مقدار مصرف مواد آنها با یکدیگر متفاوت است ،در برج های مدور برای پاشش آب از قطعه ای به نام اسپرینکلر استفاده می شود ولی در برج های خنک کننده مکعبی چنین قطعه ای وجود ندارد و برای پاشش آب در برج های مکعبی از نازل پاشش آب استفاده می شود همین موضوع باعث ایجاد اختلاف قیمت برج خنک کننده مکعبی و مدور می شود. در برج های خنک کننده مدور فلزات بیشتری استفاده می شود همین امر باعث بالاتر رفتن قیمت برج خنک کننده مدور نسبت به برج خنک کننده مکعبی شده است. قیمت برج خنک کننده مدور نسبت به برج خنک کننده مکعبی بالاتر می باشد و همانطور که قبل تر ((در مقاله های قبلی)) گفته شده هدر رفت آب در برج خنک کننده گرد نسبت به برج خنک کننده مکعبی بیشتر است به مرور زمان هزینه آب مصرفی نیز به هزینه خرید برج خنک کننده نیز اضافه میگردد و اگر قصد خرید برج خنک کننده را دارید بهتر است که از برج خنک کننده مکعبی استفاده نمایید.

رزین و الیاف و اثر آنها بر قیمت برج خنک کننده:

در بازار انواع و اقسام مختلفی از مواد رزین و الیاف وجود دارد که بر اساس نوع کاربرد در صنایع مختلف استفاده میگردد گاها برای اینکه قیمت برج خنک کننده پایین تر باشد از رزین و الیافی استفاده می شود که کیفیت و استحکام کمی دارد و استحکام برای تحمل بار وارده کافی نیست و برج خنک کننده از قسمت های حساس مانند ستون ها و گلویی  شکسته یا خم می شود و این موضوع تاثیر مستقیمی در پایین تر آمدن قیمت برج خنک کننده دارد.  

ضخامت و لایه های بکار رفته:

لایه های بکار رفته در بدنه برج خنک کننده به طور استاندارد 5 لایه می باشد ولی در قسمت هایی که فشار بالاتری را تحمل می کند از 7 لایه استفاده می شود تا به ضخامت مطلوب برسد و توان تحمل فشار بیشتری را داشته باشد، اما در بعضی مواقع با ترکیب نادرست میزان مواد رزین و کربنات ضخامت بالا میرود ولی دوام کافی در برابر فشار را ندارد. 

 هرچه تعداد لایه های به کار رفته در تولید برج بیشتر باشد افزایش قیمت اجتناب ناپذیر است ضخامت بدنه فایبرگلاس دلیل بر مستحکم بودن آن نمی باشد.

فلزات برج خنک کننده:

فلزات برای اینکه دوام بیشتری در برابر رطوبت داشته باشند باید با روکش هایی عایق شوند که این روکش ها میتوانند پوشش های رنگی یا آبکاری گالوانیزه باشند بهترین پوشش برای فلزات آهنی برج خنک کننده آبکاری گالوانیزه گرم می باشد که دوام فلزات را در برابر رطوبت بالا میبرد،اختلاف قیمت برج خنک کننده با آبکاری گالوانیزه گرم با سایر پوشش های عایق زیاد می باشد و در قیمت برج خنک کننده تاثیر دارد.

شرکت پیام سرما با در نظر گرفتن تمامی موارد بالا اقدام به طراحی و تولید برج خنک کننده می نماید قیمت برج خنک کننده باید معقول باشد و با توجه به موارد بالا سنجیده شود که کیفیت کالا خوب است یا خیر،در مواقعی که قیمت برج خنک کننده خیلی پایین است مطمئنا موارد بالا به خوبی اجرا نشده است.

شرکت پیام سرما با کادری مجرب و طراحانی کار آزموده آماده ارائه تمامی محصولات خود با کیفیت بالا و قیمتی مناسب می باشد این شرکت با بروزترین تجهیزات اقدام به طراحی و ساخت محصولات خود نموده و سعی بر این دارد با بالا بردن کیفیت محصولات خود و قیمتی مناسب آماده خدمات دهی به خریداران محترم باشد.

 این شرکت یکی از تولید کنندگان برج خنک کننده مشهد است که با افتخار پذیرای شما دوستان گرامی می باشد

به اشتراک بگذارید.