دفتر مرکزی: مشهد، جاده آسیایی مشهد/قوچان، (بلوار پیامبر اعظم ،بین پیامبر اعظم 101 و103) روبروی چاهشک برج خنک کننده فایبرگلاس پیام سرما

برج خنک کننده فایبرگلاس مکعبی

تولید برج خنک کننده فایبرگلاس مکعبی

شرکت پیام سرما تولید کننده برج خنک کننده فایبرگلاس در شهر مشهد می باشد در این شرکت برج خنک کننده فایبرگلاس به دو صورت مکعبی و مدور تولید میگردد، به دلیل مواجه بودن با مقوله کم آبی در کشور سعی بر این است که مشتریان را مجاب به استفاده از برج خنک کننده فایبرگلاس نماییم. هر چند که در این بحران کم آبی استفاده از برج خنک کننده اشتباه است و به علت نبود نقدینگی و هزینه بالای خرید چیلر معمولا کارخانجات رو به خرید چیلر می آورند هرچند طی مدتی طولانی هدر رفت آب از هزینه خرید چیلر نیز بالاتر رفته.

اجزای برج خنک کننده فایبرگلاس مکعبی

ما در این قسمت به اجزای برج خنک کننده فایبرگلاس مکعبی میپردازیم و آنها را مورد بررسی قرار می دهیم،

  • بدنه مکعبی شکل
  • پکینگ برج خنک کننده
  • قطره گیر برج خنک کننده
  • لوله های انتقال آب
  • نازل پاشش آب برج خنک کننده
  • پره و فن برج خنک کننده
  • دریچه دسترسی به داخل برج خنک کننده
  • نردبان فلزی
  • توری فلزی کف پکینگ و مکانیک ساپورت

 بدنه های برج خنک کننده از جنس فایبرگلاس بوده که برای ساخت این بدنه ها از رزین، الیاف حصیری و سوزنی استفاده شده که انتخاب نوع این مواد در استقامت و بدنه تاثیر بسزایی دارد تعداد لایه های استفاده شده در این قطعات بسته به کاربرد قطعه دارد که برای قسمت هایی که فشار بیشتری را متحمل هستند تعداد لایه بیشتری استفاده شده مانند گلویی، تشتک و پایه ها

در مرحله بعد به پکینگ های برج خنک کننده میپردازیم که در انواع مختلف تولید و عرضه میگردد انتخاب نوع پکینگ بسته به دمای آب گرم و ارتفاع چیدمان دارد. پکینگ ها در انواع pvc لانه زنبوری،نت اسپلش، شانه تخم مرغی و پالرینگ تولید میشود، این پکینگ ها کاربرد های متفاوتی از یکدیگر دارند که با مراجعه به مقاله پکینگ برج خنک کننده میتوانید اطلاعات کسب نمایید.

قطره گیر برج خنک کننده فایبرگلاس مکعبی یکی از قطعاتی میباشد که منحصرا در برج خنک کننده فایبرگلاس مکعبی کاربرد دارد و در دیگر نمونه ها چنین قطعه ای تعبیه نشده و به دلیل وجود این قطعه هدر رفت آب در این نوع کولینگ تاور از دیگر انواع آن کمتر میباشد. جنس قطره گیر ها از pvc یا pp است که در دو نوع لانه زنبوری و پره ای ساخته شده و عرضه میگردد.

قطره گیر برج خنک کننده مکعبی

در بعضی مواقع برای پایین تر آوردن قیمت برج خنک کننده از لوله های پی وی سی با ضخامت پایین استفاده میشود که مقاومت حرارتی کمی در برابر دما دارند و در مدت زمان کمی این لوله ها تغییر شکل داده وکارایی خود را از دست میدهند، برای جلوگیری از این اتفاق باید از لوله های upvc استفاده شود.

انتخاب صحیح نازل برج خنک کننده در راندمان برج خنک کننده تاثیر مستقیم داردکه این انتخاب بسته به ابعاد برج فواصل نازل ها از یکدیگر و فشار آب برج خنک کننده دارد نازل برج خنک کننده فقط در برج های خنک کننده فایبرگلاس مکعبی استفاده میگردد

نحوه انتخاب الکتروموتور و فن برج خنک کننده فایبرگلاس باید به گونه ای باشد که متناسب با ارتفاع و نوع پکینگ باشد و همچنین باید وزن پره نیز در نظر گرفته شود و به الکتروموتور فشار وارد نگردد و موجب خرابی شود.

دریچه درسترسی به داخل برج خنک کننده فایبرگلاس مکعبی

در برج خنک کننده فایبرگلاس مکعبی دریچه ای تعبیه شده که دسترسی به اجزای داخلی برج را راحت تر نموده و برای تعویض یا رفع ایراد کاربرد بسیار زیادی دارد، در برج خنک کننده فایبرگلاس مدور الارقم تعمیرات بیشتر نسبت به برج خنک کننده فایبرگلاس مکعبی چنین دریچه ای وجود ندارد و برای دسترسی به داخل برج باید یک طرف بدنه یا از طریق باز نمودن فن برج به داخل دسترسی پیدا نمود و این امر به هزینه و زمان بیشتری نیاز دارد.

به اشتراک بگذارید.