دفتر مرکزی: مشهد، جاده آسیایی مشهد/قوچان، (بلوار پیامبر اعظم ،بین پیامبر اعظم 101 و103) روبروی چاهشک برج خنک کننده فایبرگلاس پیام سرما

برج خنک کننده هیبریدی

برج خنک کننده هیبریدی یا دوگانه

عملکرد سیستم های هیبریدی بدین گونه است که در این سیستم از دو یا چند روش برای انجام کار استفاده می شود در برج خنک کننده هیبریدی سیال به دو صورت خنک خواهد شد که دلیل نامگذاری این نوع برج خنک کننده عملکرد دوگانه این دستگاه می باشد. در برج خنک کننده هیبریدی در مصرف آب صرفه جویی قابل ملاحظه ای صورت میپذیرد، هدف از طراحی و ساخت این مدل برج خنک کننده کاهش مصرف آب بوده است.

برج خنک کننده هیبریدی برای استفاده در مناطقی مطلوب می باشد که آّب و هوای نیمه خشک دارند و آب کمی در دسترس وجود دارد، اساس کار این برج ابتدا پایین آوردن دمای سیال به وسیله هوا می باشد و در فاز دوم ورود سیال به مبدل، با آب خنک کاری صورت میگیرد که بخاطر پایین تر آمدن دمای سیال توسط مبدل هوا خنک تبخیر آب کمتری صورت می پذیرد به همین دلیل در مصرف آب صرفه جویی شده، این برج های خنک کننده هیبریدی را میتوان در فصول سرد سال به صورت کاملا هوا خنک نیز استفاده نمود.

تفاوت برج خنک کننده هیبریدی با برج خنک کننده مدار بسته

برج های خنک کننده هیبریدی یا دوگانه همانطور که از نامشان پیداست به دو صورت عمل خنک کاری را انجام می دهند،برج خنک کننده مدار بسته سیال را از طریق آب خنک کاری می نماید. در برج خنک کننده هیبریدی دو کویل وجود دارد یکی از این کویل ها در قسمت فوقانی قرار دارد که به وسیله هوا سیال موجود در مبدل را خنک کاری می نماید، سیال پس از این مرحله به مبدل پایینتر رفته و توسط آب که از نازل های پاشش آب به صورت قطرات ریز پاشش می شوند بر روی مبدل ریخته و دمای سیال را کاهش می دهد.

در برج خنک کننده مدار بسته یک مبدل آب خنک وجود دارد که با پاشش آب بر روی کویل عمل خنک کاری انجام شده، استفاده برج خنک کننده هیبریدی زمانی که سیال دمای بالایی دارد بهتر می باشد چونکه ابتدا دمای سیال تا دمای هوای محیط پایین آمده و بعد از آن به قسمت آب خنک برج انتقال داده می شود.

قیمت برج خنک کننده هیبریدی

برج خنک کننده هیبریدی به دلیل داشتن دو کویل هوا خنک و آب خنک قیمت بالاتری از دیگر نمونه های کولینگ تاور دارد این مبدل ها را میتوان با چند متریال مختلف طراحی و ساخت که اولویت با مبدل مسی است دلیل انتخاب مس انتقال حرارت بهتر و بیشتر نسبت به دیگر متریال مانند استیل یا لوله گالوانیزه می باشد برای پایین آوردن هزینه برج خنک کننده هیبریدی میتوان از لوله های گالوانیزه استفاده نمود اما کارایی و راندمان پایین تری نسبت به دیگر مدل ها را داراست ولی هزینه ساخت پایینی دارد قیمت کولینگ تاور هیبریدی با کویل مسی نسبت به مدل استیل پایین تر می باشد، در مواقعی که این نوع برج ها را برای صنایع غذایی مورد استفاده قرار می دهند باید از مبدل های استیل استفاده نمایید.

قیمت برج خنک کننده هیبریدی نسبت به برج خنک کننده مدار بسته بالاتر می باشد و دلیل این اختلاف قیمت وجود دو مبدل در برج های هیبریدی می باشد.

به اشتراک بگذارید.